S7 – co z tą trasą?

Już 26 października, mija termin na składanie uwag i wniosków w sprawie budowy trasy S7 przez teren Bemowa do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. W ubiegłym tygodniu na jej temat negatywnie wypowiedziała się już Rada Dzielnicy Bemowo. Przypomnijmy, jakie warianty w granicach Warszawy są rozważane.
Uwagi na temat planowanego przebiegu trasy można przekazywać za pośrednictwem specjalnej skrzynki kontaktowej umieszczonej w urzędzie dzielnicy, przy ul. Powstańców Śląskich 70, lub przesyłać na adres: warszawa@rdos.gov.pl
Jeśli i Wy chcecie zabrać głos w tej ważnej sprawie, oddajemy do waszej dyspozycji wzór pisma do RDOŚ.
Nie da się pobrać wzorów pism…. 404
Dzięki, już naprawione:)
Dziękuję, skorzystałam z wzoru i własnie wysłałam maila do RDOŚ. Oby się udało powstrzymać tę szkodliwą, zabójcza dla Bemowa inwestycję!
do 26.10 można składać
Co za głupota. Kto sabotuje ten projekt? Przeczytałem ten „wzór pisma” i są w nim same bzdury. Ludzie obudźcie się bo ktoś wam kit wciska. Nie dajcie się tak manipulować.
1. Kwestie merytoryczne. Hałas się tak nie dodaje jakby pragnął autor. Jak mamy dwa źródła hałasu np. 30dB i 70dB to hałas wyjściowy będzie 70dB. Jeśli dwa źródła o tym samym natężeniu np. 70dB i 70dB to łącznie będzie to 3dB więcej. Jak dołożymy 3 źródło o tym samym natężeniu to hałas wzrośnie tylko o 1.2dB. Każde kolejne – dodajemy coraz mniej. Tak więc jak obok trasy pobuduje się drugą trasę o podobnym natężeniu ruchu hałas ani w teorii ani w praktyce nie wzrośnie. Może wzrosnąć minimalnie tylko przy zwiększeniu ruchu. Ale to natomiast powoduje spowolnienie ruchu więc znów zmniejszenie hałasu. Tak więc jak skrzyżujemy dwie drogi to wcale nie będzie głośniej.
2. Trasa w dużej części będzie biegła tunelem. Kapitalne rozwiązanie. Brak uciążliwości. A że będą z niej wylotówki to tylko pomoże mieszkańcom wydostać się i dojechać do domu. Mieszkam przy planie nowej trasy. Rzut beretem mam trasę S-8 i uważam to za najlepszy argument za mieszkaniem tutaj. Błyskawicznie przemieszczam się dzięki niej po Warszawie oraz bez problemu mogę wydostać się z miasta niemal w każdą stronę. Gdyby była S-7 dojdzie jeszcze błyskawiczne połączenie na północ. Świetny pomysł!
3. W jaki sposób ekrany akustyczne mogą zwiększać hałas? Totalna bzdura! Co za geniusz fizyki to napisał? Przecież to urządzenia pasywne. Projektowane żeby hałas tłumić. Żeby wygenerować hałas potrzeba doprowadzić do urządzenia energię. Jedyne co mi przychodzi do głowy to energia wiatru albo słońca. Tylko nie wiem jak te ekrany mają tę energię wykorzystać do generowania hałasu. Oprócz tego intensywność dźwięku spada w kwadracie odległości. To nie jest funkcja liniowa. Tak więc hałas w odległości 2m będzie 4x mniejszy niż w odległości 1m. Więc Ci co mieszkają na 10 piętrze mają dużo, dużo, dużo mniejszy problem.
4. Mowa nim m.in. o tym żeby wykorzystać teren pod trasę do zbudowania „tkanki miejskiej”. Tylko jak Ci ludzie mają się później z tego Bemowa wydostać? Na Bemowie nie powstaje żadna nowa infrastruktura. Żadne nowe drogi, żadne nowe parkingi. Już teraz są z tym problemy. Przejedźcie się na Ursynów żeby zobaczyć jak to się kończy. Projektanci i inwestorzy mają to w dupie. Wincej mieszkań, wincej mieszkań. Jest tu ktoś kto mieszka w tych nowych blokach na skrzyżowaniu Kwitnącej i Księżycowej? Jak wam się parkuje i jak dojeżdża do domu? Nie powiem że mieszkania super, ale dojazd i parking to jakiś absurd.
5. Główne drogi na Bemowie oprócz S-8 to m.in. Powstańców Śląskich, Wrocławska. Wyobrażacie sobie życie na Bemowie bez nich? Gdyby ktoś je kiedyś tak samo oprotestował to dzisiaj nie byłoby jak się po dzielnicy przemieszczać. Na szczęście ktoś podjął mądrą decyzję. Wykorzystano stary pas startowy lotniska pod drogę (Powstańców Śląskich), a nie pod budownictwo. Świetny pomysł dzięki czemu dzisiaj żyje nam się lepiej! Plany o których dzisiaj dyskutowały powstawały w tych samych warunkach. Wtedy myślano nie o zysku tylko o społecznej użyteczności. Tak jak plany Powstańców Śląskich.
Do osób, którym zależy na normalnym życiu na Bemowie.
Faktem jest, że infrastruktura lokalna wymaga usprawnień. Nie należy jednak mieszać tego tematu z zupełnie innym, jakim jest trasa przebiegu drogi MIĘDZYNARODOWEJ, E77 (Węgry, Polska, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia), której S7 jest częścią na terenie Polski.
Według raportu zamieszczonego na stronie SISKOM docelowo drogą S7 ma poruszać się ok. 100 tys. pojazdów na dobę.
6 pasów ruchu. W tym oczywiście TIR-y. Dniem i nocą.
Czy potrafią Państwo wyobrazić sobie ten ciągły hałas i spaliny emitujące pyły zawieszone (smog), których stężenie i bez tego jest w Warszawie przez większość dni w roku przekraczane?
Moim skromnym zdaniem żadne lokalne usprawnienie nie jest warte takiej ceny. Ceny zamienienia Bemowa w huczącą i trującą autostradę.
O lokalnych rozwiązaniach trzeba myśleć w inny sposób i nie mieszać tematów.
Oczywiście, byłoby dużo lepiej, gdyby trasa miała biec w tunelu. Jednak z tunelu też spaliny byłyby wyprowadzane wprost w nasze osiedle. Na tę chwilę faktem jest jednak to, że tunele planuje się tylko na krótkich odcinkach. W większości trasa jest zaplanowana naziemnie, ze wszystkimi powyżej opisanymi uciążliwościami.
Pozdrawiam i życzę wymiany poglądów w pełnym szacunku, bez obraźliwych słów i sformułowań. Jest to w zasięgu ludzkich możliwości 😉
Link do raportu: http://siskom.waw.pl/materialy/s7/czosnow-bemowo/STES_2016/Tom_G_ROS_streszczenie.pdf
PS. Skoro niemal wszędzie na świecie buduje się obwodnice miast i nie wprowadza się do dużych miast tranzytu, to może uczmy się na cudzych przykładach?
Po co wyważać otwarte drzwi i przerzucać się argumentami. (Gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania.)
Skorzystajmy z doświadczeń innych państw. Raz zbudowana droga, nie da się „zwinąć”, gdy nam się nie spodoba.
Budujmy obwodnice z prawdziwego zdarzenia. Myślmy perspektywicznie, odpowiedzialnie i mądrze o naszym otoczeniu, o naszym zdrowiu.
Pozdrawiam!
Piotr bo się spocisz. Lubisz smród i hałas to się wybuduj gdzieś przy Trasie Gdańskiej. A jak postawią panele to sobie obrys domu wytnij. I chłoń pełną piersią. Do udaru, nowotworu czy innej pylicy płuc. Ja dziękuję, dojadę sobie czasami do obwodnicy
Gdzie można podpisać się, aby poprzeć budowę tej trasy? Bo – wbrew niektórym histerykom – nie wszyscy są przeciwni budowie jej, a nawet są jej zwolennikami. Ja na przykład, podejmując w połowie lat dziewięćdziesiątych decyzję o przeprowadzeniu się na Bemowo brałem pod uwagę planowane od dawna budowy metra i tras szybkiego ruchu. I miałem rację – po dwudziestu latach doczekałem się ich realizacji.
Małgorzato, przedstawiam tu mój autorski pomysł oraz jednocześnie oświadczam, że rezygnuję z jakichkolwiek praw autorskich i tantiem z tytułu wykorzystania go. Otóż należy wybudować zarówno wewnątrzmiejskie trasy szybkiego ruchu (w tym trasę S7 na Bemowie) – dla umożliwienia sprawniejszego poruszania się po mieście oraz wydostawania się poza miasto lub docierania do niego, jak i należy wybudować obwodnice autostradowe aglomeracji warszawskiej – dla odsunięcia ruchu tranzytowego od niej. Przecież budowa trasy S7 nie oznacza definitywnego zakazu budowy obwodnic, prawda?