Ścieżka rowerowa i remont chodnika – Radiowa

Chodnik przy ulicy Radiowej

W drugiej edycji budżetu partycypacyjnego (2016) nasza Joanna zgłosiła projekt zakładający budowę ścieżki rowerowej i remont chodnika na ulicy Radiowej po południowej stronie pomiędzy Powstańców Śląskich a Wrocławską. Na jej projekt zagłosowało 2190 mieszkańców Warszawy co dało mu 3 miejsce i zwycięstwo w głosowaniu.

Niestety w 2016 roku udało się opracować jedynie dokumentację dla tej inwestycji (pierwszy przetarg został unieważniony), teraz jednak przyszła kolej na budowę. Dzięki uprzejmości Zarządu Dróg Miejskich nie czekając na ogłoszenie przetargu w poszukiwaniu wykonawcy inwestycji wiemy już jak będzie ona wyglądać.

W ramach etapu 1 na całej długości droga dla rowerów będzie szerokości 2,5 metra i oddzielona opaską o szerokości 0,4 metra od chodnika o szerokości od 2,75 do 3 metrów. Istnieje również konieczność przesadzenia 20 młodych drzew na wysokości budynków Gołuchowska 1, 3 oraz 13 posadzonych w 2012 roku. Remont przejdzie również przystanek autobusowy obok pawilonu handlowego przy ulicy Uniejowskiej 6, pojawi się na nim krawężnik systemowy typu Kassel, zamontowane zostaną również płyty prowadzące dla osób niewidomych. Przecięcie z ulicą Gołuchowską zostanie wyniesione.

Ścieżka rowerowa i remont chodnika - Radiowa cz. 1
Ścieżka rowerowa i remont chodnika - Radiowa cz. 2

Z projektu wynika, że przejazd przez ulicę Wrocławską to etap 2, możemy też znaleźć następujące adnotacje:

Rozwiązanie etapowe do czasu przebudowy skrzyżowania ulicy Wrocławskiej z ulicą Radiową przez TW!
UWAGA! Realizacja etapu 1 w terenie może odbywać się tylko jednocześnie z etapem 2.
Wg ostatnio uzyskanych informacji skrzyżowanie ul. Radiowej z ul. Wrocławską ma zostać przeprojektowane przez Tramwaje Warszawskie w 2017r.

Etap 2 jest w zasadzie kluczowy dla tej inwestycji ponieważ dzięki niemu nowa ścieżka zyska połączenie z istniejącymi pasami rowerowymi na ulicy Wrocławskiej oraz istniejącym fragmentem ścieżki ul. Radiowej na wiadukcie nad al. Obrońców Grodna (S8).

Ta inwestycja nie zamyka jednak tematu trasy rowerowej w tym ciągu, w dalszej kolejności powinno powstać przedłużenie drogi dla rowerów na ulicy Dywizjonu 303 wzdłuż ogródków działkowych nad linią kolejową do planowanych pasów rowerowych na ul. Obozowej na Woli. Niestety to zbyt kosztowna inwestycja jak na obecne możliwości budżetu partycypacyjnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *