Organizacja ruchu podczas budowy II linii metra na Woli

Organizacja ruchu podczas budowy II linii metra na Woli

Wieczorem w piątek 25 listopada 2016 roku rozpoczęło się wprowadzanie zatwierdzonej organizacji ruchu związanej z budową dwóch kolejnych stacji metra na Woli (C6 – Księcia Janusza i C7 – Młynów).

To ogromne przedsięwzięcie, serwis Informacje o inwestycjach i remontach ulic Warszawy podsumowuje je tak:

Zmiana organizacji ruchu to:

  • 22 rysunki techniczne,
  • ok. 200 urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
  • 19 skrzyżowań ze zmienioną sygnalizacją świetlną,
  • 160 znaków pionowych,
  • 44 tablice informacyjne i 1600 m2 oznakowania poziomego.

Prace obejmują przy tym:

  • 1950 m2 poszerzeń,
  • 1150 m2 przystanków,
  • 1200 m krawężników,
  • 400 m2 chodników.

M.in. z racji zakresu zmian i ich bezpośredniego wpływu na Bemowo zdecydowaliśmy się w pierwszej połowie października zwrócić do Urzędu Miasta, wspólnie z Wola na 2 koła, z prośbą o umożliwienie zgłoszenia uwag do nowej organizacji ruchu przed jej zatwierdzeniem:

List w sprawie możliwości zgłoszenia uwag do organizacji ruchu podczas budowy metra

Niestety do dnia publikacji tego wpisu nie dostaliśmy odpowiedzi. Udało się nam jednak uzyskać już zatwierdzony projekt, który udostępniamy poniżej w przystępnej formie wypunktowanych list z odnośnikami do plików .JPG.

Sugerujemy otwieranie linków w nowej karcie lub zapisywanie plików na własnym urządzeniu w celu przeglądania ze względu na ich duży rozmiar.

Bemowo
  1. skrzyżowanie Górczewskiej i Powstańców Śląskich (10.0 MB)
  2. ulica Górczewska przy skrzyżowaniu z Konarskiego i do wiaduktu (9.96 MB)
  3. ulica Połczyńska (14.5 MB)
  4. obszar chroniony – rejon ulicy Rzędzińskiej, Oświatowej, Kruszyńskiej, Gimnazjalnej (7.29 MB)
Wola
  1. ulica Górczewska pomiędzy wiaduktem a Białowiejską (7.26 MB)
  2. ulica Górczewska pomiędzy Białowiejską a Góralską (23.4 MB)
  3. ulica Górczewska pomiędzy Jana Olbrachta a Elekcyjną w etapie I (22.0 MB)
  4. skrzyżowanie ulicy Górczewskiej i Elekcyjnej w etapie II (9.25 MB)
  5. rejon stacji C7 Młynów (34.2 MB)
  6. ulica Deotymy (33.4 MB)
  7. ulica Elekcyjna (15.8 MB)
  8. rejon skrzyżowania ulicy Elekcyjnej, Wolskiej, Ordona (16.3 MB)
  9. ulica Wolska pomiędzy Fortem Wola a Kasprzaka (21.5 MB)
  10. ulica Kasprzaka pomiędzy Wolską a Płocką (28.3 MB)
  11. ulica Kasprzaka pomiędzy Płocką a Karolkową (25.4 MB)
  12. obszar chroniony – rejon ulicy Księcia Janusza plus skrzyżowanie Płockiej i Młynarskiej (38.4 MB)
  13. obszar chroniony – rejon ulicy Olbrachta i Krępowieckiego (11.6 MB)
  14. obszar chroniony – ulice Pustola, Norwida, Nakielska (27.9 MB)
  15. obszar chroniony – rejon ulicy Rozpylacza i Sowińskiego (10.8 MB)

Jak Wasze pierwsze odczucia, macie już jakieś propozycje co można poprawić? Zachęcamy do dzielenia się swoimi sugestiami, dzięki temu będzie większa szansa na ich uwzględnienie przy dokonywaniu poprawek, które bez wątpienia będą miały miejsce przez najbliższe trzy lata.

Tym bardziej, że to dopiero pierwszy etap zmian – usuwanie kolizji infrastruktury podziemnej z przyszłymi stacjami. O ile stacja Młynów posiada tylko jedną fazę budowy, to już stacja Księcia Janusza aż 4. Na wiosnę przyszłego roku ma również rozpocząć się budowa stacji Płocka, nie spowoduje to jednak utrudnień w kursowaniu tramwajów ulicą Wolską.

8 komentarzy

  • Marta

    Niestety dojazd w okolice mordoru też wydłużył się, a 189 jeszcze pełniejsze 🙁
    Teraz ten autobus stoi w jeszcze większym korku.

  • Yaper

    Nie działa:
    Wola
    2. ulica Górczewska pomiędzy Białowiejską a Góralską

  • Gatsby

    Co to jest obszar chroniony? Zablokowano cześć bemowską ul. Jana Olbrachta – CAŁKOWICIE.
    Jedyna możliwość wyjazdu mieszkańców na południową część Warszawy i do centrum to:
    1 . ul. Oświatową do ulicy Strąkowej – niestety dalej do ul. Człuchowskiej dojazdu nie ma – zablokowano wszystkie połączenia ul. Strakowej z ul.Człuchowską.
    2. ul. Strąkową poprzez plac Kasztelański do ul. Powstańcow Śl.
    3. ul. Powstańców Śląskich na północ w stronę ratusza aż do ul. Czumy
    następnie trzeba zawrócić i z powrotem ul. Powstańców Śl. w kierunku Ul. Człuchowskiej

    Ze względu na korki poranne czas dojazdu do Cżłuchwskiej prawdopodobnie z 3min. wydłuży się do 30-40min.
    Ciekaw jestem co się będzie działo na skrzyżowaniu ul Powstanców Sl. – ul.Czumy ,ul.Konarskiego , gdzie samo skrzyżowanie jest niefortunne ,a do tego jeszcze linia tramwajowa, a jest to jedyna możliwość wyjazdu mieszkańców z ul. Jana Olbrachta w kierunku Człuchowskiej i Połczyńskiej i dalej do obwodnicy.

    Jeszcze ciekawszy staje się dojazd samochodem od szkoły przy Anieli Krzywoń – z osiedla przy ul.Jana Olbrachta – tak jak wyżej opisane. Zamiast przejazdu ok. 300 m na wprost, trzeba będzie przejechać kilka kilometrów w korku by zawrócić i znów stać w korkach by dostać się na drugi koniec Oświatowej 300 m dalej. Rozumiem, że autor tego rozwiązania nie mieszka w tym miejscu , ale czytać mapę powinien umieć i zastanowić czy mieszkańcy którejś z posesji nie zostaną prawie odcięci od rozsądnego wyjazdu. Na razie chyba wielu kierowców ignoruje tę organizację ruchu, nie wyobrażając sobie wyjazdu tą jedyną dopuszczalną prawnie drogą.

    • Tomasz

      To wynik opracowania pt. „Analiza obecnej organizacji ruchu oraz opracowania założeń do jej zmian, mających na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu planowych robót inwestycyjno-remontowych w Warszawie w latach 2016-18 przy budowie pierwszego etapu odcinka zachodniego II linii metra na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie.” Opracowanie zostało wykonane przez biuro projektowo-konsultingowe TransEko Sp.j. 00-660 Warszawa, ul. Lwowska 9/1A, na zamówienie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.

      Na jego podstawie firma Gulermak wykonawca budowy pierwszego etapu zachodniego odcinka drugiej linii metra opracowała projekt nowej organizacji ruchu, który następnie został zatwierdzony przez Inżyniera Ruchu.

      Jak można przeczytać w opracowaniu te zmiany wynikają z potrzeby ochrony ulic, w związku z spodziewanym przeniesieniem ruchu. Głównie chodzi o zamknięcie ulicy Górczewskiej i kierowców muszących ją ominąć, stworzenie obszarów chronionych miało zapewne na celu zniechęcenie kierowców do wybierania ich zamiast dróg do tego przystosowanych jak ulica Połczyńska.

      Zgadzam się natomiast, że zawiodła implementacja rozwiązań proponowanych w analizie przez wykonawcę (Gulermak), obecnie jedynymi nieposzkodowanymi osobami (z wyłączeniem zamkniętych odcinków) po tych zmianach są kierowcy dojeżdżający do posesji przy ulicy Kruszyńskiej i Rzędzińskiej po północnej stronie ulicy Strąkowej jadąc od ulicy Człuchowskiej.

      Oczywiście, tak nie musi zostać na najbliższe 3 lata. Np. na Górczewskiej pomiędzy Powstańców Śląskich a Konarskiego przywrócono niedawno pierwotnie zamknięty lewy pas południowej jezdni, była to jedna z propozycji z notatki na naszej stronie Facebook opublikowanej na początku grudnia.

      W takiej sytuacji warto sygnalizować niedociągnięcia zastosowanych rozwiązań, w razie potrzeby pomożemy w ich nagłośnieniu.

      • Aneta

        PAnie Tomaszu, czy ma Pan może kopię wspomnianej powyżej analizy?
        Szykuję się do boju w sprawie obszaru chronionego rejonu ulicy Rzędzińskiej, Oświatowej, Kruszyńskiej, Gimnazjalnej i nie ukrywam, że chiałabym się zapoznać z jej treścią. Mile widziane również wszelkie wskazówki pomocne w forsowaniu owych zmian.

        • Tomasz

          Tak, tutaj jest dostępny raport końcowy: http://jjb.waw.pl/RKKK.pdf

          Moja wskazówka to podjęcie próby zainteresowania sprawą dzielnicowej Komisji Inwestycji i Ładu Przestrzennego, na której jedno z posiedzeń zaproszony zostałby projektant organizacji ruchu z firmy Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce, która z tego co wiem jest w tym zakresie podwykonawcą firmy Gulermak i być może ktoś z miejskich urzędników (Metro Warszawskie, Biuro Drogownictwa i Komunikacja).

          W mojej opinii takie rozwiązanie byłoby najbardziej transparentne, ciężko byłoby uzyskać to samo poprzez przesyłanie własnych pomysłów zmian poprzez kontakt np. pisemny z urzędem miasta.

          • Anna

            Ta sytuacja wymaga koniecznej akcji. Mieszkamy przy ul. Batalionu Miotła, w obszarze w tej chwili odciętym od normalnej komunikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *