Znamy wyniki konsultacji społecznych przyszłości Veturilo

Veturilo w latach 2017-2020

Urząd miasta udostępnił raport z konsultacji społecznych na temat przyszłości systemu warszawskiego roweru publicznego, jednocześnie opublikowano koncepcję funkcjonowania Veturilo po roku 2016.

Temat tych konsultacji był również naszym pierwszym wpisem na tej stronie 🙂 Ciekawi szczegółów zapewne już zapoznali się z materiałami udostępnionymi przez stołeczny ratusz. Zobaczmy jednak jak za rok ma wyglądać system na Bemowie, gdzie obecnie są jedynie trzy stacje po tym jak swoją działalność zakończyło Bemowo Bike.

Zgodnie z wybranym wariantem mają przybyć tylko dwie nowe stacje, ich lokalizacje to rejon Ciepłowni Wola i skrzyżowania ulicy Obrońców Tobruku i Zbigniewa Pieniążka. W tych miejscach powrót stacji jest już pewny. W przypadku znalezienia funduszy (np. w budżecie dzielnicy) na więcej stacji rekomendowane są jeszcze cztery lokalizacje:

  1. pętla autobusowo-tramwajowa Nowe Bemowo
  2. pętla autobusowa Stare Bemowo
  3. skrzyżowanie Powstańców Śląskich i Człuchowskiej przy Hali Wola
  4. skrzyżowanie Lazurowej i Sterniczej

Pierwsze trzy to również w przeszłości istniejące stacje, nowością jest zaś ta ostatnia, która jednak znajduje się w pobliżu innej historycznej już stacji przy poczcie na Rozłogi. Jeśli znalazłyby się pieniądze warto aby również stacje w tych miejscach rozpoczęły funkcjonowanie w nowej wersji systemu miejskiego roweru.

Poniżej mapa dzielnicy z punktami reprezentującymi lokalizacje stacji i ich zakładanym obszarem dojścia. Kolorem zielonym oznaczono zasięg istniejących stacji, fioletowym wybrane jako zasadnicze do rozszerzenia, a żółtym sugerowane przy dalszej ewentualnej rozbudowie systemu.

Lokalizacja i zasięg dojścia stacji na Bemowie

Poza samymi lokalizacjami koncepcja wyróżnia również 3 obszary funkcjonalne Veturilo, większość dzielnicy to obszar trzeci poza Chrzanowem, Grotami i Boernerowem i częścią Fortu Radiowo, które są już poza nim posiłkując się rejonami MSI.

Terminale nowego systemu mają być nowocześniejsze, posiadać dotykowy jak i kolorowy wyświetlacz, operator systemu stworzyłby też mobilną aplikację do wypożyczeń i zwrotów rowerów.

Postaramy się dowiedzieć, co o tych decyzjach prezydent miasta sądzą władze dzielnicy. Jeśli macie pytania co do przyszłości Veturilo, zwłaszcza na Bemowie lub raportu z konsultacji dodajcie komentarz. Jesteśmy świadomi, że mało kto ma czas zaznajomić się z dużą ilością dokumentów. Tymczasem już za kilka dni, od 1 marca startuje już piąty i zarazem ostatni sezon systemu w obecnej postaci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *